Tuesday, July 8, 2014

SELONGKAR 1001 RAHSIA TURUNKAN KOLESTROL DI BULAN RAMADHAN!!!

Alhamdulillahdh 1/3 Ramadhan (10 Ramadhan 1435H) kita telah menjalani ibadah puasa.Macam2 juadah di Bazar Ramadhan menjadi sasaran kita setiap hari. Dari bersahur sampai berbuka ada saja hidangan pembuka selera, yang pedas, bergoreng, bersantan dan berminyak. Siapa yang tak kenal dengan Malaysia sebagai syurga makanan!



Tapi sedar tak sedar, sebenarnya kita sedang mengundang pelbagai penyakit termasuklah penyakit jantung. Salah satu sebab terjadinya penyakit jantung adalah disebabkan oleh paras kolesterol yang tinggi dalam badan. Kalau dulu, rata-rata yang menghidapi masalah ini adalah dari golongan tua dan warga emas. Tapi sekarang tidak lagiSemua golongan pun berisiko. Jangan disangka badan yang kecil tidak mempunyai kolesterol!! Jadi anda yang kurus-kurus ni, cepat-cepat periksa tahap kolesterol anda dan pastikan berada dalam paras yang sihat.



“Silent Killer” utama di Malaysia., kolesterol tinggi dalam serangan sakit jantung.Kolesterol tinggi sebenarnya bukanlah penyakit, namun ia diibaratkan keadaan tidak seimbang dalam tubuh. Ramai yang mengadu kolestrol tinggi bila semakin berumur malah ada yang sukar untuk menurunkan paras kolestrol dan darah tinggi dalam badan. Jangan jadikan ia sebagai serangan jantung & strok yang pertama dan terahkir buat anda.


Apa Itu Kolesterol?
Kolesterol adalah komponen lemak yang terdapat di dalam pembuluh darah. Kolesterol terbahagi kepada dua iaitu Kolesterol baik (HDL) dan kolesterol jahat (LDL).




Kolesterol baik (HDL) berfungsi untuk mengambil kolesterol jahat (HDL) dari darah dan menyerahkan kepada lipoprotein lain dan ia di angkut ke hati untuk di proses. Setelah di proses, kolesterol jahat ini akan di edarkan dan dikeluarkan dari tubuh badan manusia. Kolesterol jahat (LDL) pula jika berlebihan di dalam badan akan menyebabkan ia berkumpul di dinding pembuluh darah dan akan membentuk plak di sekeliling pembuluh darah tersebut.



Ini akan menyebabkan berlakunya pengerasan dan penyempitan pembuluh darah. Ia akan menganggu bekalan oksigen dan lain-lain nutrisi untuk di salurkan ke seluruh badan. Pengumpulan kolesterol jahat (LDL) ini amat merbahaya jika berlaku di pembuluh darah jantung koroner dan pembuluh darah di otak. Ini akan menyebabkan pembuluh darah tersumbat atau pecah dan menyebabkan serangan jantung atau strok.

Apakah Tanda-Tanda Dan Gejala Kolesterol Tinggi?
Tahap kolestrol yang tinggi dan tidak terkawal mampu menjadi plak (tempelan) pada dinding arteri (salur darah) manusia. Sekiranya tidak dirawat segera, ia mampu mengancam nyawa. Kenali tanda-tanda awal sekiranya anda merupakan seorang yang mempunyai tahap kolestrol yang tinggi:
ü Sakit dada
ü Pening
ü Masalah pernafasan
ü Denyutan jantung tidak tetap
ü Berpeluh dingin
ü Loya dan Muntah-muntah
ü Heartburn tau ketidakhadaman yang kerap
ü Kebimbangan melampau

Walaubagaimanapun, kebanyakan kita tidak sedar akan tanda-tanda ini. Oleh itu,sebaik baiknya kita perlulah melakukan ujian saringan kesihatan sekurang-kurangnya 5 tahun sekali selepas usia mencecah 20 tahun.


Bagaimana Kolesterol Yang Tinggi Boleh Menyebabkan Penyakit Jantung?
Sebenarnya dalam badan kita ada 2 jenis kolesterol iaitu LDL (Low Density Lipoproteins) atau dikenali sebagai kolesterol jahat dan HDL (High Density Lipoproteins), kolesterol baik.Masing masing mempunyai fungsi tersendiri. HDL bertindak mengangkut kolesterol keluar dari salur darah untuk disingkirkan manakala LDL pula menyebabkan pembentukan plak yang menghalang dan memberhentikan pengaliran darah. Sekaligus mengakibatkan kerosakan arteri, penyakit jantung dan angin ahmar.

Untuk sihat, seseorang itu haruslah mempunya paras HDL yang lebih tinggi dari LDL.


Mencegah Atau Mengubati?
Mencegah atau mengubati? - Yang mana satu menjadi pilihan kita? Adakah kita mahu mencegah penyakit itu datang kepada kita atau terus aja mengubat dengan cara mengambil ubat dan menjalani pembedahan?
Adakah anda tahu bahawa orang yang mempunyai kolesterol tinggi adalah sangat berisiko tinggi untuk mendapat penyakit jantung berbanding dengan orang yang mempunyai kolesterol optima?

Turunkan Bacaan Kolesterol Anda Dengan PHYTOCOL-ST!

Phytocol-ST membantu menurunkan kolesterol sebanyak 10% secara semulajadi. Ia membekalkan 2000mg fitoserol sehari seperti yang disarankan oleh National Institute of Health.




Fitoserol membantu untuk menghalang penyerapan kolesterol kerana rupa bentuknya yang hampir sama dengan kolesterol telah menyebabkan ia menyekat 'pintu' kemasukna kolesterol. Fisoterol juga membantu untuk keseimbangan tindakbalas imun bagi mengurangkan jangkitan viral bakteria serta mengurangkan simptom alahan, keradangan dan penyakit kulit.


Sebelum pengambilan fitosterol, kolesterol bebas untuk melekat di dinding usus, dan terus masuk ke dalam aliran darah kita. Tapi dengan adanya fitosterol daripada Phytocol-ST ini, kurang kolesterol yang diserap kedalam badan. Bila kurangnya paras kolesterol, bermakna kita pun kurang terdedah kepada penyakit yang berkaitan.

Dengan penurunan 10% kadar kolesterol ini, secara automatik kita berjaya mengurangkan risiko penyakit jantung sebanyak 20% ! Banyak tu.  Bahkan badan-badan kesihatan antarabangsa seperti National Institutes of Health, British Heart Foundation, AMerican Heart Association dan lain-lain lagi turut mengesyorkan pegambilan fitosterol 2000mg sehari untuk mencegah kolesterol ini daripada menimbun dalam badan kita


Jom Cegah  Kolestrol Tinggi Dengan 4 Langgah Mudah!!
















Selain itu, Berikut adalah Supplement Shaklee yang boleh menurunkan paras kolesterol di dalam badan mengikut bajet anda
Jadi, usah berlengah lagi.Jagalah kesihatan jantung kita! Mencegah adalah lebih baik dari merawat. Marilah kita sama-sama mencegah dari kolesterol yang berlebihan di dalam badan.

OMEGAGUARD
Ø Menurunkan paras kolesterol jahat (LDL) dan keseluruhan kolesterol
Ø  merendahkan kolesterol dan menghindar pembekuan darah di dalam badan
Ø  pengambilan asid lemak omega 3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung.
Ø memperbaiki kesihatan kardiovaskular disamping memelihara tekanan darah dan paras trigliserida dan kolesterol yang normal.

GARLIC
Ø Menurunkan kolesterol
Ø mengurangkan kelikatan darah
Ø  membantu meningkatkan HDL

VITAMIN E COMPLEX
Ø Menghalang oksidasi LDL oleh radikal bebas
Ø menghalang platelet darah melekat ke dinding arteri

ALFALFA COMPLEX
Ø Untuk Membuang lemak
Ø mengurangkan kolesterol
Ø mengandugi saponin (span) yang bertindak sebagai serat yang serap kolesterol

LECITHIN
Ø Membakar lemak
Ø  menghalang enapan lemak
Ø  bertindak sebagai "pembersih" salur darah
Ø  membantu mengemulsi kolesterol dalam tubuh

VIVIX
Ø mengandungi elderberry yang menghalang oksidasi kolesterol LDL
Ø membantu merendahkan tahap kolesterol


Untuk maklumat lanjut hubungi saya serta dapatkan konsultasi PERCUMA dengan setiap pembelian dari saya juga pemilihan set-set yang bersesuaian  dengan anda. Anda juga akan diberi tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya.

Kawasan COD: Ukay Perdana-Setiawangsa-Keramat-Wangsa Maju-Batu Caves
Call/Whatsapp/Sms :013-4040191
Daftar Ahli Untuk Harga Menarik
FB Fanpage: Darika Healthy Supplements
Shaklee ID:1073293
Email:darika_supplements@yahoo.com.my


No comments:

Post a Comment